woensdag 21 maart 2012

Oecumenische vastenmaaltijd in Voorschoten

In Voorschoten worden er tijdens de veertigdagentijd vijf vastenmaaltijden georganiseerd.
Iedere kerkgemeenschap maakt een maaltijd klaar. Zo was er de negentiende maart de maaltijd in het Moeder Godszaaltje.



Er was een goede opkomst voor deze maaltijd. Tevens waren Riekie en Yolanda  uit Hazerswoude - Dorp gekomen om na afloop de vastendagkaars en het boek mee naar hun dorp te nemen.  We begonnen met het aansteken van de kaars en vervolgens waren er een aantal meditatieve momenten tijdens de maaltijd.

De maaltijd bestond uit pompoensoep en een pannenkoek met een groentemix van aubergine, paprika, courgette en een sjalotje.



Een medemens
Op zoek ben ik naar een medemens.
Een medemens, een deler, een mede-deelmens.
Delen wil ik van mijn leven.
Ik wil het laten gebeuren:
Een nieuwe wonderbare spijziging.
Delen met mijn medemens.
Ik deel uit aan jou, jij deelt uit aan mij.
We leveren ons uit aan elkaar
En we houden ruimschoots over:
Wel twaalf manden vol.
Genoeg voor jou en mij en meer.
Genoeg voor ons allemaal en meer.
Genoeg voor iedereen en meer.
Genoeg.
Met elkaar kunnen wij het wonder
Opnieuw laten gebeuren.

Uit "Medemens"